Начало | Космос | Коя е най-студената планета в Слънчевата система?

Коя е най-студената планета в Слънчевата система?

Аз детето | 2016-12-22

Коя е най-студената планета в Слънчевата система?

Студено ли ви е? Зимата при нас е хубава с целия този сняг, обаче не е и една от най-топлите, нали? Понякога, когато температурите са под нулата и на всичкото отгоре духа вятър, сигурно като нас се чувствате като в Антарктида и ви се иска да е вечно лято. Знаете обаче, че на нашата планета има доста интересни и странни места, а пък в нашата Слънчева система съвсем и дори в най-студеното време трябва да се чувствате късметлии, че се намирате там където сте, защото планетата Земя въобще не е студена. Напротив, всъщност се числи към топлите планети. Иначе най-малкото не бихме могли да живеем тук, как бихме могли да живеем например на минус 50 градуса, невъзможно е! Така че, просто когато ви е студено си обличайте дебелите дрехи и знайте следното...

Ние сме третата планета по отдалеченост от Слънцето, което ни поставя в доста изгодно положение и определено доста топло. Нашата планета е тази, която се намира на най-подходящото място и това е доказано. Нито е прекалено близо до Слънцето, нито прекалено далеч. Затова и животът тук винаги е процъфтявал, още от динозаврите. На Плутон например със сигурност е нямало динозаври и е доста пусто, защото именно това е най-студената планета в Слънчевата система. Сигурно се досещате, че това е така, защото е най-далеч от слънчевите лъчи и сте прави. Прави ще бъдете и ако се впечатлите, че там средната температура през цялото време е около 197 градуса под нулата. Мале, ама студ! Б-р-р-р!

Сега сигурно се досещате, че Плутон вече е планета-джудже, ама това не променя факта, че там е много студено. Но като говорим за истински планети, на Нептун също е голям мраз. Неслучайно той и неговият съсед Уран са известни и като „ледени гиганти“. Тези две планети също са много далече от Слънцето и затова получават само 30 процента от светлината, която получава Земята. Интересен е фактът, че Уран е с няколко градуса по-студен, нищо че е по-близо до Слънцето. Това е така защото на неговата повърхност има повече скали, странно, нали? Ама учените са доказали, че това е причината. Това не означава, че и там не е страшен студ. На Нептун е около минус 176, а на Уран – минус 162. Според някои учени пък, тази разлика в температурите има общо и с въртенето на планетите.

Това е всичко, което трябва да знаете по въпроса. Сега ние отиваме да си вземем един чай, защото ни стана студено, само докато четем това!

Коя е най-горещата планета в Слънчевата система?
Кои са планетите, част от нашата Слънчева система?

kostadin raichev, 8 г.,

Публикувано на 06.01.2017

това за най студената планета е много ентилигентно,но аз знам отговора! Това е Плутон!!!!

Симона Тодорова, 12 г.,

Публикувано на 17.03.2017

"Ентилигентно " ли е Костадине?