приказки от деца
Ученик за един ден
Иво беше добро момче, но не беше от добрите ученици. Той не само, че не слушаше в час, но и все гледаше да измисли някоя закачка, с която да развали дисциплината. Един ден той пак не беше готов за час, въпреки че имаха преговор на стар урок. Госпожата го вдигна на дъската за да го изпитва и много се ядоса като разбра, че той пак не знае.
– Иво, защо пак не си готов? Папагал да беше, щеше да научи урока – толкова много сме го повтаряли! – каза възмутено тя.
Съучениците на Иво се разсмяха, а той се засегна и се върна сърдит на мястото си.
След края на часовете той бързо си тръгна за вкъщи. По пътя все се чудеше какво да измисли, за да се оправдае за ненаучения урок. И изведнъж се сети... Реши да се отбие при съседа – дядо Стоян, който живееше сам, само с домашния си любимец, папагалчето Ачи. Иво уважаваше добрия старец, често му се обаждаше и понякога носеше мушички на Ачи.
– Дядо Стояне, много те моля за една услуга! Утре в училище ще учим за папагалите. Моля те да ми дадеш Ачи да го занеса в клас. Много се надявам всички да се зарадват, а госпожата да ми пише шестица! ... Обещавам веднага след часовете да ти го върна жив и здрав с клетката!
Дядо Стоян знаеше за неуспехите на Иво в училище и беше готов да му помогне с каквото може. Все пак, притесняваше се дали момчето и другите деца няма да изпуснат случайно Ачи от клетката. Но в крайна сметка, реши да се довери на даденото обещание.
– Добре, момчето ми! Надявам се освен на теб, на Ачи също урока утре да му стане интересен! Ела да го вземеш сутринта. – Съгласи се дядо Стоян.
На другата сутрин Иво малко закъсня за училище, защото вървеше по-бавно. Стараеше се да носи грижливо клетката с Ачи. Когато стигна класната стая, госпожата току-що беше влязла в клас. Иво отвори вратата и влезе с очакване да види как ще се изненадат всички.
– Иво, какво е това! – стресната от изненада каза госпожата.
– Папагал, госпожо! Искам да видя дали ще научи урока! – победоносно отвърна Иво.
Целият клас избухна в смях. Едни се смееха силно, други викаха „Урааа! Папагал!“. Настана пълна бъркотия. Госпожата веднага се спусна да укротява учениците, като ѝ хрумна идеята да използва папагала на своя страна:
– Тишина, моля! Папагалът остава до края на деня, само ако пазите пълна тишина в часовете! Един да я наруши и занасям папагала при портиера на училището! А в края на часовете Иво ще отнесе птичката обратно откъдето я е взел, защото в училището не е разрешено да се водят домашни любимци!
Учениците бързо утихнаха. И така, в тишина преминаха всички часове до края на предпоследния. През междучасията децата се трупаха около клетката и постоянно разпитваха Иво за птичката. Оказа се, че момчето се беше превърнало в героя на деня! Той хем беше горд от себе си, хем този успех го накара да слуша и внимава в клас. Накрая предстоеше последният час, в който госпожата искаше да провери резултата от отличната дисциплина през този ден – щеше да задава въпроси, за да разбере кой какво и колко е успял да разбере и научи за деня. Чу се звънецът за началото на часа. Госпожата влезе в класната стая, а дежурната ученичка извика:
– Клас стани,... – и преди да довърши командата, от клетката се чу:
– Клас мирно!
В този миг всички се смаяха и онемяха. После класната стая избухна в смях и радост. Госпожата също се смееше и не вярваше, че папагалът за един ден се беше научил да говори! А това си беше все едно да научи цял урок! Тогава тя каза:
– Е, Иво, разбрахме, че папагалът може да научи урок за един ден! А сега да видим ти дали си успял!
Това обаче не стресна Иво. Той беше спокоен и уверен, защото беше слушал, внимавал и наистина беше запомнил уроците от деня! Когато той завърши, госпожата беше повече от доволна!
– Браво, Иво! ... Обаче, има само един проблем – на теб ти пиша шестица, но на Ачи няма как, защото не си му донесъл бележника!
Всички отново се разсмяха и така завърши този ден в училището. А той беше наистина специален! От тогава нататък, макар че Ачи повече не дойде, Иво стана отличен ученик, а класът му се прослави като най-примерен в цялото училище!
Участва в „Смешен конкурс“