важните неща

Начало | важните неща | Красимир Вълчев: Агресията в училище е функция на усещането за липса на ред

Красимир Вълчев: Агресията в училище е функция на усещането за липса на ред

Аз детето | 2019-05-12

Красимир Вълчев: Агресията в училище е функция на усещането за липса на ред

Зачестиха случаите на агресия между ученици и към учители. Трябва ли да се въведе оценка за възпитание в училище и трябва ли да се налагат по-сериозни наказания за насилие над учители? По темата пред Bulgaria ON AIR говори министърът на образованието Красимир Вълчев. Стратегията за закрила на детето е пряко свързана с образователната система и по тази тема той е на мнение, че има нужда от едно продължително обсъждане.

„Държавата нито има намерението, нито капацитета да се меси във всяко едно семейство, но очевидно има текстове в стратегията, които трябва да се прецизират. От друга страна, не можем да допуснем, че всички родители са напълно отговорни“, посочи министърът в студиото на „България сутрин“. В тази връзка той допълни, че са недостатъчни психолозите и педагогическите съветници в училищата, които са важни за преодоляване на агресията. По думите му, през последните години е увеличено финансирането за тази подкрепа. Според него споделената основа от виждания за поведението на децата и на какво трябва да ги възпитаваме, е необходима, за да има взаимно доверие между родители и учители.

„Агресията много често е функция на усещането за липса на ред“, категоричен е Вълчев. Що се отнася до въвеждането на оценка за възпитание, той е на мнение, че има много неясноти относно тази оценка, тъй като не се знае дали се оценява ученикът или учителят в такава ситуация. Призивът му към родителите е да се доверяват и да уважават учителите, за да постигнат общата мисия – децата да станат добри и образовани хора. Министърът на образованието посочи, че наблюдения показват, че в малките населени места има по-добри резултати, защото се работи по-пряко с общността.





Коментари
0 коментара
Коментирай
Име*
Фамилия
Възраст
Град