Технологии и гейминг
Atari обяви датата на пускане на симулатора на космически приключения Lunar Lander Beyond – нов поглед към играта от 1979 г.
Издателят Atari и студиото Dreams Uncorporated обявиха датата на пускане на симулатора за космически приключения Lunar Lander Beyond. Lunar Lander Beyond ще бъде пуснат на 26 април за PC (Steam, Epic Games Store), PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X, S и Nintendo Switch. Вече е налично и безплатно демо за най-нетърпеливите. За тези геймъри, които искат да си припомнят младостта и за младите, които искат да разберат какви игри е имало едно време.
Lunar Lander Beyond е преосмисляне на Lunar Lander, разработен от Atari с помощта на собствен векторен двигател и пуснат в аркадни игри през 1979 г. По едно време той стана най-популярният в жанра „лунна разходка“, надминавайки Moonlander от 1973 г. и многобройни текстови предшественици. През 80-те години в СССР беше пуснат клонинг на тази игра, наречен „Кацане на Луната“, за PVC „Електроника MS 0585“ („Електроника 85“).
В Lunar Lander Beyond познатият геймплей беше разширен с нови механики, допълнени с компонент на историята и разпознаваеми ръчно рисувани графики от разработчиците. В ролята на капитан на полетния екипаж на корпорацията Pegasus, потребителите ще ръководят екип от пилоти, съветници и други специалисти със собствени характеристики (създадени чрез процедурно генериране), а също така ще имат на разположение четири уникални кораба, които могат да бъдат подобрени с дузина модификации. Ще трябва да изпълните тридесет мисии от различен тип – сред които доставката на специални товари, извличането на редки ресурси и спасяването на хора. Общо играчите ще посетят пет планети и спътника: Новолуние (Nueva Luna), Марс, Венера, Ганимед и мистериозния Етимус. Ще има четири нива на трудност за избор, включително „луд“ с постоянна смърт.
Една от новите функции ще бъде система за психично здраве. Играчите трябва да наблюдават нивата на стрес на пилотите: умората може да причини сетивни илюзии, както често се случва със соло пилотите по време на полети на дълги разстояния. „Може да започнат да виждат неща, които не са реални – мина ли е или риба? – предупреждават разработчиците. „А какви са тези небесни розови слонове?“ „Това е неблагодарна работа, много стресираща и опасна и подлага на изпитание психиката на вашия екип“, казват авторите. „Но някой трябва да поддържа движението на тази невидима жизнена сила на междупланетната икономика.“