За родители

Начало | За родители | 7 вкусни суперхрани, които да включим в детската диета

7 вкусни суперхрани, които да включим в детската диета

Аз детето | 2019-07-12

7 вкусни суперхрани, които да включим в детската диета

Терминът „суперхрана“ напоследък се среща много често и макар да е измислен преди повече от 6 години, популярността му се е увеличила чак през последните месеци. Почти всеки уебсайт за здраве и диети или блог в интернет има множество статии за суперхрани и предполагаемите ползи от тях. И така, какво точно прави една храна супер? Много деца вероятно мислят, че пицата е супер! Все пак тя е супер вкусна. Но суперхрана обикновено се наричат тези храни, в които има много хранителни вещества и по този начин се предполага, че са особено здравословни за консумация. И докато нито едно дете не би отказало пица, но може би ще се смръщи на нещо здравословно, все пак ви предлагаме няколко вкусни суперхрани, които е хубаво да предлагате по-често на детето си.

Овесени ядки

Овесената каша е здравословен избор за закуска за децата, защото за разлика от много зърнени храни в кутии, тя е с ниско съдържание на захар, с високо съдържание на фибри и без изкуствени съставки. В допълнение към витамините B, тази пълнозърнеста храна съдържа съединения, наречени бета-глюкани, които са свързани с по-ниския холестерол в кръвта и намаляват риска от сърдечни заболявания. Сервирайте овесена каша с мляко или кисело мляко, гарнирана с плодове. Можете също така да добавяте сурови овесени ядки в супи или пюрета или пък да приготвяте палачинки.

Боб и леща

Бобът и лещата са наистина много полезни за децата. Те са с високо съдържание на фибри и освобождават глюкозата бавно, което стабилизира настроението и енергията. Фасулът и лещата са добри алтернативи на месото като източник на протеин. Протеинът е важен за растежа и развитието и заздравяването на раните. Гответе супи, яхнии или пък пюрета – става доста вкусно.

Яйца

Яйцата са важна храна, която да се включи в диетата на детето. Те съдържат холин, хранително вещество, което е наистина важно за развитието на мозъка. Те също са добър източник на цинк и отличен източник на протеини. Яйцата са лесни за приготвяне и можете да ги използвате във всякакви вкусни рецепти. Сервирайте ги за всяко хранене или лека закуска – опитайте фритата, омлет, френски тост или просто варени яйца. (Не забравяйте: не давайте белтъците на бебета на възраст под една година, за да избегнете алергична реакция.)

Тъмнозелени зеленчуци

Когато става въпрос за избор на зеленчуци – предлагайте ги още по-често. Диетолози препоръчват ежедневно поне по един тъмнозелен зеленчук. Броколи, зелен фасул, чушки и боб чой са отличен избор. Купувайте пресни зеленчуци, когато са в сезона. Пригответе ги с малко или без добавена мазнина, сол или захар, и запазете хранителните вещества чрез варене на зеленчуци. Стават отлична гарнитура към риба или пилешко месо.

Риба

Сьомгата предлага омега-3 мазнини за добро зрение и развитие на мозъка при деца. Според диетолозите децата трябва да консумират най-малко два хранителни продукта богати на омега-3 като например сьомга, херинга и скумрия, на седмица.

Авокадо

Авокадото е източник на мононенаситени мазнини, здравословен вид мазнини, които са важни за детския растеж, включително развитието на мозъка и здравето на очите. Има много начини децата да се насладят на този кремообразен, мек вкус: на пюре върху филийка препечен хляб или на резенчета в салата, а също дори и в шейкове. И, разбира се, можете да направите вкусно гуакамоле!

Ядкови масла

Мислете отвъд буркана с фъстъчено масло! Магазините за хранителни стоки също предлагат бадеми, кашу и смесени орехови ядки. Те са добри източници на протеини, желязо и цинк, съдържат здравословни мононенаситени мазнини и имат дълъг срок на годност. Те също се считат за добра алтернатива на месото. Прочетете етикетите на храните, за да избегнете продукти с излишна захар – колкото по-естествено е маслото от ядки, толкова по-добре. Ореховите масла са с високо съдържание на калории, така че не прекалявайте – една порция е две супени лъжици. Също така не забравяйте, че има деца с алергия към ядки за които това изобщо не е подходящо.

Вижте и още полезни неща за децата и храната:
5 изпитани и лесни начина с които да научим детето да се храни по-здравословно
5 храни, които не са чак толкова здравословни за децата колкото ни се струва



Коментари
0 коментара
Коментирай
Име*
Фамилия
Възраст
Град