За учители
Започна регистрацията за конкурса „Дигитални новатори в образованието 2022“
Започна регистрацията за участие в конкурса за учители „Дигитални новатори в образованието“ за 2022 г., организиран от Българската асоциация за информационни технологии (БАИТ) за трета поредна година, съобщава БАИТ. Целта на конкурса е да отличи и насърчи добрите практики в използването на дигиталното съдържание и по-широкото навлизане на информационните технологии в образованието, подпомагащи учебния процес във всички учебни дисциплини.
Конкурсът търси учителите – дигитални новатори, преподаващи от 1. до 12. клас. В конкурса могат да участват всички учители, включително помощник-учители, обучаващи ученици от 1. до 12. клас по всички учебни дисциплини, включени в учебните програми на МОН. Всеки учител може да кандидатства или да бъде номиниран в една или повече категории.
Регистрацията в конкурса става чрез подаване на Формуляр за кандидатстване, достъпен на сайта на БАИТ. Краен срок за регистрация: 27 май до 17:00 ч. В подкрепа към кандидатурите: Ще се приемат линкове към мнения, референции, коментари от ученици и родители във Facebook, LinkedIn, учебни платформи, получени по имейл, резултати от тестове, видео материали, линкове към материали и видео материали.
Конкурсът ще определи носителите на отличия в следните 4 категории:
Технологични иновации:
- Приложение на ИКТ в цялостния обучителен процес – тестове, домашни, визуализация и примери;
- Допълнителни технологични иновации – симулационни среди, автоматизация, генериране на уникални тестове с еднаква степен на трудност (оценяване и индивидуализиране), проверка за авторство;
- Използване на специални технологични средства в извънкласната дейност – 3D принтери, системи за проектиране с компютър /CAD системи/, виртуална реалност и др.
- Принос за усвояване на материала (сравнение на резултати от тестове с предишни години).
Интерактивност при преподаването:
- Ангажиране на ученици в подготовката и провеждането на учебния час;
- Използване на специални средства – видео клипове, решения в помощ на дистанционното обучение и други;
- Игри, викторини и други форми със състезателен елемент;
- Учене чрез забавление с платформа, базирана на игри и построяване на различни светове, която насърчава творчеството, сътрудничеството и решаването на проблеми;
- Обратна връзка от родители, ученици и гостуващи лектори.
Практическа насоченост на преподаването по информационни технологии:
- Участие на учители в НП „Бизнесът преподава“ (чрез актуализиране на знанията и запознаване с примери от практиката за повишаване на практическата насоченост на преподаването и/или използване на специалисти от практиката като помощник-учители, гостуващи лектори);
- Други форми на сътрудничество с бизнеса, за да се получи практическата насоченост на обучението в клас;
- Извънкласни форми на сътрудничество с бизнеса – стажове, кръжоци и посещения във фирми.
Мултиплициране на иновативните учебни решения:
- Методически материали, подготвени за споделяне с други учители;
- Подготовка на учебни материали, покриващи и допълващи учебната програма;
- Многократно използване от други учители и/или училища;
- Устойчивост на използването на иновативните решения.