За да е по-лесно в училище

Начало | За да е по-лесно в училище | 11 стъпки към здравето или как учениците да не се разболеят в училище

11 стъпки към здравето или как учениците да не се разболеят в училище

Аз детето | 2020-09-11

11 стъпки към здравето или как учениците да не се разболеят в училище

Да следвате тези прости стъпки, когато сте на училище е важно! При това не само за тази година и не само заради новия вирус! Вируси винаги ще има – особено когато много хора са събрани на едно място и пипат едни и същи повърхности. В действителност дори и само вие да се докосвате до нея пак е възможно да се разболеете. Бактериите и вирусите винаги са около нас и е хубаво да правим поне някои прости неща, за да се предпазим от тях. Така че ако не искате да изпускате учебни дни оставайки вкъщи в леглото с течащ нос или пък болезнено гърло – следвайте тези 11 прости стъпки.

1. Мийте ръцете си често

Знаем, че тази година ви омръзна да слушате това – но фактите са доказали, че миенето на ръцете е един от най-ефикасните начини. По ръцете се полепват най-много опасни бактерии, защото все пак с тях се докосваме навсякъде – волно или неволно. Така че запомнете – сапунът и водата са най-добрите приятели на чистите ръце навсякъде. При това дори няма нищо лошо и срамно да си носите ваш сапун в раницата. Всъщност ако го направите даже ще дадете добър пример на всички. А ето и няколко кратки съвета как да миете правилно ръцете си:

  • Намокрете ръцете си с чиста вода.
  • Насапунисайте дланите, пръстите, ноктите и външната част на ръцете си.
  • Търкайте хубаво поне 20 секунди.
  • Изплакнете ръцете си с чиста вода.
  • Изсушете добре ръцете си с чиста хартиена кърпа.

2. Правилно кихане и кашляне

Използвайте подходяща техника, когато кихате или кашляте. Покрийте носа и устата с кърпичка или вътрешната страна на лакътя, когато кихате. Това всъщност ще предпази съучениците ви, но ако всички го правите ще се пазите взаимно.

3. За повърхностите

Редовно дезинфекцирайте повърхностите, които използвате. Чинът и столът на който седите са основните. Не е нужно да е нещо специално – търкане с мокри кърпички от магазина или пък просто памук напоен със спирт помагат изключително много. Така не само бактериите и вирусите ще си заминат, но и винаги ти е хубаво да седнеш на чисто, нали? А у дома не забравяйте да правите същото и с компютърни клавиатури и мобилни телефони.

4. Лично пространство

Знаем, че често обичате да сте близо до приятелите си и никой и нищо не може да ви отнеме това. Но е хубаво да не сте долепени един до друг, особено ако си говорите нещо. Разстояние от около 80 сантиметра един от друг ще ви осигури безопасност, без да се чувствате като под карантина. Не че приятелите ви искат да ви заразят с нещо, те просто може да не усещат, че са болни.

5. Бутилка за всеки

Не споделяйте чашата или бутилката си с вода. Споделянето на храна с приятели е щедър акт, който никога не трябва да пренебрегваме. Въпреки това, пиенето от една и съща бутилка или чаша разпространява микробите бързо. Използвайте отделни чаши и бутилки – не е трудно.

6. Спортът е важен

Правете много упражнения. Тренирайте нещо, дори и зимата. Спортът е полезен за всичко, включително и повишава имунната система и помага на телата ни да се борят по-ефективно с микробите.

7. Химикалката си е моя

Използвайте собствените си училищни пособия, когато е възможно. Споделянето е хубаво, но по-добре е да не забравяте своите собствени маркери, моливи и други, защото ако някой болен също ги е пипал (и пак повтаряме – той или тя дори може да не знае, че е) може бързо да позволи на тези микроби да се разпространят. Осигурете си собствени запаси, така че да не се налага да си разменяте.

8. В коридора

Оставете обувките и раниците до вратата или на специално място в коридора у дома, когато се прибирате. Обувките и чантите събират много микроби от пода на класните стаи, градския транспорт, тоалетната... Оставянето на тези предмети до вратата пречи на микробите да се разпространят из къщата ви. Също така е добра идея да пръскате, измивате или перете раницата и обувките на всеки няколко седмици.

9. Без този навик

Забравете за навика да гризете ноктите и дръжте ръцете далеч от очите и устата. Микробите обичат да се крият под ноктите и после тихичко да влизат в тялото през устата, очите или носа.

10. Храната също е важна

Яжте здравословни храни по-често. Храни като плодове и зеленчуци ни осигуряват нужните хранителни вещества, за да изградим имунната система и да накараме телата ни да работят по-ефективно.

11. Както и сънят

Спете много. Когато спим, ние оздравяваме. Докато спим, телата ни разполагат с повече ресурси за борба с микроби, бактерии и инфекции.

Прочетете още:
Странен, но любопитен въпрос: дали има микроби в космоса?
Защо трябва да си мием ръцете?
Какво е имунитет?
За да се отървете от всички вируси и болести мийте ръцете си ето така
Микроскопични чудовища
Когато изпуснеш вкусна храна на пода... Наистина ли съществува нещо такова като петсекундно правило?
Какво е имунна система?
Няколко забавни и практични съвета с които да накарате детето да мие ръцете си по-честоlink1



Коментари
0 коментара
Коментирай
Име*
Фамилия
Възраст
Град