3 странни идеи, които направиха някои хора милионери
Имате ли идея за изобретение или рецепта за ястие, която всички наричат луда и странна. Е, дори и да е така, запазете я. Никога не знаете кога на нещото ще му дойде времето и ще ви направи милионер. Как ли? Ами ето така.... ето ви 3 идеи, които хората са наричали странни, но са направили създателите им милионери.
1. Сайт с котешки мемета
Тази история започва през януари 2007 г. в Хонолулу, Хавай. Един ден Ерик Накагава, разработчик на софтуер, имал тежък ден: извънреден труд, кратки срокове – всичко както обикновено. И той моли приятелката си Кари Унебасами да му изпрати нещо, което да го развесели. Кари изпратила на Ерик куп снимки на котки с правописни грешки в надписите. Най-забавната от тях била снимка на британска късокосместа котка, която задава въпроса „I Can Has Cheezburger?“ („Мога ли да взема чийзбургер?“). Ерик и Кари намерили снимките за толкова смешни, че решили да работят заедно, за да създадат уебсайт, посветен на котешки мемета, наречен I Can Has Cheezburger. Сайтът станал толкова популярен, че до май 2007 г. 1,4 милиона души посещавали котешките мемета всеки ден. И до юли Накагава продал ресурса за два милиона долара.
2. Камъни за домашни любимци
Една априлска вечер през 1975 г. Гари Дал пие в бар със свои приятели. Те се оплакали, че домашните им любимци изискват много внимание, пускат козината си навсякъде, а освен това харчат много пари за тях. Гари отговорил, като се пошегувал, че идеалният домашен любимец е камък. Не е необходимо да бъде хранен, разхождан, къпан или четкан. Той няма да направи бъркотия у дома, да се разболее или да умре. Гари харесал шегата си толкова много, че започнал бизнес за продажба на „домашни любимци камъни“. Той ги поставил в красива опаковка с щампа Pet Rock, която също включвала слама, за да направи уют на камъка, и книжка от 32 страници с инструкции за грижа.
В брошурата пише, че камъкът не може да изпълнява командите „Дай лапа“, „Ела“ и „Стани“, но отлично разбира командите „Легни“, „Седни“ и „Замръзни“. В допълнение, домашният любимец е в състояние да защити собственика от крадец не по-лошо от бойно куче – просто трябва да го вземете, да го завъртите и да го хвърлите в главата на нападателя. Гари Дал започнал да продава комплекти с камъни за домашни любимци на пазара за летни подаръци Gift Show за 4 долара за брой. И какво мислите? Той разпродал всичко, което имал, и получил 4,5 хиляди предварителни поръчки. До октомври 1975 г. Дал продава 10 хиляди камъка всеки ден. Почти 1,2 милиона американци станали негови клиенти, а той спечелил около 6 милиона долара. Естествено, повечето хора купували домашния камък просто като забавен сувенир, за да се шегуват с приятелите си. Но имало и такива, които наистина очаквали камъкът да е жив и досаждали на Гари със съдебни дела. Веднъж Дал дори се пошегувал: „Понякога се чудя: какво би станало, ако кажа, че моите камъни са годни за консумация?“
3. Играчка от пружина
През 1943 г. инженерът от ВМС на САЩ Ричард Джеймс работил върху разработването на ново пружинно окачване за корабни инструменти. По време на друг експеримент той случайно изпуснал една от металните пружини. И се учудил как тя подскача и се търкаля по пода. Тогава той решил да проучи това по-отблизо. Джеймс започва да експериментира с различни материали и форми на пружините, надявайки се да ги накара да „ходят“. След няколко години проучвания той успява да създаде първия прототип на своята играчка.
Съпругата на Джеймс, Бети, първоначално била скептична към хобито на съпруга си, но когато видяла готовата играчка, тя била възхитена и предложила да я нарече „Slinky“ (на английски: „slinky“ – „грациозна“). Ричард основава James Industries, открива магазин в Олбъни, Ню Йорк, и започва да щанцова пружини, използвайки машина, която сам проектира и конструира. Slinky е пуснат на пазара през 1945 г. и има невероятен успех. През първите 10 години компанията продава 100 милиона пружини по долар на брой. Коригиран спрямо инфлацията, еквивалентният доход е 6 милиарда съвременни долара.
Бети Джеймс става едноличен собственик на компанията, въведена е в Американската зала на славата на играчките, доживява до 90 години и продава повече от 300 милиона Slinkys. На въпроса каква е тайната на популярността на тази играчка, тя отговорила: „Всичко е в нейната простота!“