За родители

Начало | За родители | 5 чудесни есенни храни, които ще засилят детския имунитет

5 чудесни есенни храни, които ще засилят детския имунитет

Аз детето | 2018-10-23

5 чудесни есенни храни, които ще засилят детския имунитет

Есента е наистина красив сезон! Но и по-хладен, което за родителите означава не просто да убедят децата си да зарежат тениските и късите панталони и да ги заменят с топли якета и пуловери, но и да се борят с някоя и друга настинка. Доказано е, че през есента децата се разболяват доста по-често. Това се случва не просто заради по-студеното време, но и защото хлапетата започват да ходят на училище или детска градина и само едно от тях да киха или кашля и много ще го последват. Това обаче може и да не се случи, стига детето ви да има силен имунитет. При това, за да го подсилите не е нужно да купувате скъпи витамини. Просто трябва да включите в менюто на детето си полезните есенни храни и особено тези, които засилват имунитета. Време е да погледнете в килера на природата и да се възползвате от нейните есенни подаръци. Включете тези храни в диетата на детето си, а защо не и във вашата и останете здрави!

Тиква

Типичният плодов зеленчук за есента е пълен с витамини. Оранжевата красавица съдържа бета-каротин, витамини A, K, T, C, E, B, а също и магнезий, калий и желязо. Поради такава богата гама от полезни вещества тиквата подобрява обмена на веществата, подпомага развитието и растежа на организма, укрепва имунната система, подобрява зрението и благоприятства при проблеми със съня. При това начините за приготвяне на вкуснотии с тиква са почти толкова много, колкото и ползите от консумирането ѝ. Овесена каша с тиква, печена на фурна, тиквеник, дори кекс – вкусно и всяко дете би го харесало. Популярни са вече и пудингите от тиква за които има разнообразие от рецепти в мрежата! Те също са чудесен вариант за всяко дете

Шипка

Отново типичен есенен плод, който често пренебрегваме, а е доста полезен. Шипката съдържа фантастично количество витамин С, както и витамини от група В, каротин, витамини Р, К, Е, калий, силиций, фосфор, магнезий, желязо, манган и мед. Благодарение на всички тези полезни вещества шипките повишават имунитета, веднага въздействат срещу първите симптоми на остри респираторни заболявания, имат тонизиращ ефект, нормализират храносмилателния тракт, стимулират метаболитните процеси, подобряват функционирането на сърцето, централната нервна система и белите дробове. С шипка всеки знае, става чуден чай и това е най-добрият вариант, който можете да предложите на хлапето си. Обърнете внимание обаче, че шипката не трябва да се вари дълго, така полезните вещества значително намаляват. Вместо това сложете вряща вода в подходящ съд пълен с шипки и оставете така да престои около 3 часа. След това прецедете, стоплете и подсладете с малко мед. Идеалният есенен чай!

Орехи

Ядките могат да бъдат закупени през цялата година, но най-пресните, вкусни и здравословни – само през есента. Орехите съдържат желязо, цинк, мед, манган, йод, мазнини, протеини, антиоксиданти, витамини В1, В2, С, РР, каротин. Благодарение на тези вещества и витамини орехите стимулират мозъка, увеличават издръжливостта и защитата на тялото, подобряват паметта и функцията на сърцето. Внимание: орехите са алергичен продукт, така че не трябва да се дават на деца на възраст под три години. Най-хубавото е, че орехите са идеални за хапване и вкусни дори и в суров вид. Най-добре обаче е, ако ги приготвите по следния начин: в бурканче с мед добавяте малко счукани на дребно орехи и сока от един лимон. Препоръчителната доза за имунитет при деца е 1 ч. л. на ден.

Дюля

Вкусна и чудесна, тя съдържа витамин А, В, С, PP, а също и фосфор, калций и калий, глюкоза, ябълчена и лимонена киселина, фруктоза и пектини. Дюлята е идеална при понижаване на лека температура, а също повишава хемоглобина, подобрява храносмилането, елиминира възпалителните процеси, има антисептичен ефект. Въпреки полезността си обаче всеки трябва да запомни, че не бива децата да консумират дюли в суров вид. Няма нищо опасно, просто няма да ги харесат на вкус! Но след обработка стават незаменими. На чай или пък на компот, а също и добавени в сладко са идеални. Сварени и пасирани добавени към сладкиш или пък пюре също са незаменими. Ако пък бъдат комбинирани с тиква или шипка са чудесни!

Грозде

За гроздето се знае много, то е обичано от всички и все пак няма как да не бъде споменато точно тук, защото съдържа витамини от група В, витамин С, органични киселини, пектин, флавоноиди, каротин, калций, магнезий и калий. Всичките тези вещества в гроздето повишават имунитета, подобряват храносмилането. Също така гроздето притежава дезинфекционно и антисептично действие, укрепва костната система и подобрява състоянието на централната нервна система. Най-добрият начин по който можете да го предложите на детето е... сурово за хапване. Все пак, кой не обича да хапва грозде!

Снимки: pixabay.com

Прочетете още:
5 вкусни напитки за деца, които повишават имунитета и подпомагат по-бързото оздравяване от грип



Коментари
0 коментара
Коментирай
Име*
Фамилия
Възраст
Град