новини детски
За по-здрави деца: известен производител на сладоледи спира рекламите на храни и напитки за деца под 12 години
Британско-холандският концерн за потребителски стоки „Юниливър“ (Uniliver), който произвежда сладоледите „Магнум“ (Magnum), ще спре рекламите на храни и напитки, насочени към потребители под 12 години, в традиционните и социални медии, предаде „Ройтерс“. Мярката е отговор на засилващите се опасения от затлъстяването при децата, съобщава БТА. В новите си принципи за отговорен маркетинг компанията заявява също, че ще спре да наема инфлуенсъри и известни личности, чиято основна аудитория са деца под 12-годишна възраст, и ще използва по-рядко анимационни герои.
Тези промени ще бъдат приложени първо при сладоледения бизнес на компанията. През последните пет години концернът полага усилия да ограничава общия брой на калориите и да намалява захарта при сладоледите за деца до съответно 110 калории и 12 грама на порция. Според оценки през 2016 г. 124 милиона деца и младежи на възраст между 5 и 19 години в света са страдали от затлъстяване, а 213 милиона са били с наднормено тегло, по данни на Световната здравна организация.