За учители

Начало | За учители | Българските учители работят все повече за позитивна образователна среда

Българските учители работят все повече за позитивна образователна среда

Аз детето | 2023-01-30

Българските учители работят все повече за позитивна образователна среда

Българските учители все повече работят за позитивна образователна среда. Това личи от събраните до момента над 180 педагогически практики във второто издание на „Добрите практики на фокус“. Инициативата се организира от Фондация „Заедно в час“ и образователния сайт prepodavame.bg и цели да събере, опише и популяризира добри практики от български класни стаи и училища. До момента в конкурса са се включили 159 учители от 114 училища в повече от 50 населени места.

Сред подадените практики се забелязват най-много успешни примери, свързани с развиване на социално-емоционалните умения на учениците и изграждане на позитивна среда, която подпомага културата на учене в училище. Примери за подобни практики са „батерия“ на емоциите, специален ритуал за опознаване на училището от новопостъпили осмокласници и тефтери за записване на добрини, които учениците правят всеки ден.

До 15 февруари продължава събирането на иновативни практики от учители и училища в цялата страна. За да се включат в конкурса, преподавателите трябва да споделят своя добра практика на сайта https://prepodavame.bg/dobrite-praktiki-na-fokus/ Организаторите търсят ефективни и устойчиви практики, които подобряват благосъстоянието на учениците, насърчават младежкото и детско участие и подкрепят академичния напредък на учениците.

Всички одобрени практики ще бъдат описани на сайта, за да бъдат достъпни за образователната общност в страната. В края на април в гр. София ще се проведе голямо финално събитие, на което ще бъдат отличени най-добрите практики, избрани от специално жури и гласуване на публиката.

„Последните години все по-често ставаме свидетели на примери, че учениците не чувстват училището своя територия. Затова се радваме, че получаваме толкова много практики на учители, които работят с мисъл за благосъстоянието на учениците си – как те да бъдат чути, как да бъдат подкрепени и включени в процесите в едно училище. Надяваме се тези практики да са вдъхновение и за други педагози в страната, които търсят начини да подкрепят и насърчат учениците да бъдат активни граждани още от ученическите си години“ – коментира Борислава Данева, ст. специалист „Развитие на общността“ в „Заедно в час“.



Коментари
0 коментара
Коментирай
Име*
Фамилия
Възраст
Град