Технологии и гейминг
5 неща, които не искаме да има в PS5
PS5 ще бъде пусната в продажба само след няколко месеца и вълнението за конзолата продължава да се увеличава с всеки изминал ден. Има много неща, които Sony са показали за нея и с които сигурно вече сте се запознали и това няма как да не развълнува всички ни. Тоест всички, които обичаме електронните игри малко повече от обикновено. Но в същото време се надяваме че ще има някои неща, които PS5 няма да притежава. Някои неща, които благодарение на притесненията, базирани или на индустриалните тенденции, или от предишните практики на Sony няма да ги има в новата конзола. Кои са тези неща ли? Сега ще ви кажем и сме сигурни, че ако се замислите ще се съгласите с нас.
Онлайн плащане, за да играеш на игра, която вече си купил
За съжаление, онлайн плащането се превърна в индустриален стандарт, що се отнася до конзолите. Nintendo бяха последните, които се въздържаха от тази крачка, но с идването на Nintendo Switch Online мечтата да се върнем към дните на безплатна онлайн игра на конзоли изглежда по-далечна от всякога. Това е истински срам, защото ако има нещо с което всеки потребител може да се съгласи за конзолите от следващо поколение е това, че не трябва да се плаща онлайн. Все пак вече си купил доста скъпа конзола, както и няколко игри за нея и изведнъж след това трябва да платиш и абонаментни такси... Трудно хапче за преглъщане, особено пък за родителите, които толкова си убеждавал да ти купят скъпата конзола, а сега и това. Със сигурност Sony може да твърди, че тяхната онлайн услуга, нейният набор от функции и безплатните игри, които PS Plus предоставя на своите абонати, си струва абонаментните такси, но човек трябва само да разгледа платформите като Steam (с отличния си набор от функции и процъфтяваща общност) или Epic Games Store (с неговия набор от отлични безплатни игри), за да осъзнае, че не е нужно да плаща чак толкова много, за да играе.
Високата цена
Колко дълбоко ще трябва да бръкнат родителите ти в банковите си сметки или ти в спестяванията си за конзолата, почти винаги е най-важният решаващ фактор за повечето хора за това дали изобщо да се интересуват от нова конзола или не. Самите Sony направиха тази грешка с PS3, но се надяваме, че няма да го направят с PS5. Но не сме напълно оптимистични за това. PS5 е впечатляваща и е трудно да си представим Sony да я продава на ниска цена, когато е очевидно, че технологиите вложени в конзолата са скъпи. Макар че Sony се стремят да предложат най-добрата възможна цена, това не е задължително да означава най-ниската цена.
Игнориране на иновациите в контролерите
Вярно е, че Sony имат навика да представят някои интересни новости на контролерите идващи с новите поколения конзоли. Но не го правят като Nintendo, които всеки път се опитват да правят нови неща с контролерите и ги анонсират също толкова ентусиазирано колкото и самата конзола. PS3 донесе жироконтролерите със Sixaxis, PS4 DualShock 4 представи тъчпада, а сега при PS5 няма кой знае какви новости. Тези, които бяха представени не са съвсем нови – и двете са от известно време и са забелязани в много контролери, но PS5 ги прави стандартни, което определено е ново. И все пак се надяваме, че за PSP5 ще бъдат въведени истински нови технологии в контролерите.
Много бавна скорост на даунлоуд
PS4 наистина се затруднява доста със скоростта на изтегляне. Изтеглянето на игрите и добавките към тях често отнема изключително дълго време, независимо от това каква е вашата интернет връзка – същата тази игра обикновено се изтегля много по-бързо на компютър или Xbox, отколкото на PS4. Това е проблем, който PS5 трябва да коригира, не на последно място, защото размерите на файловете вече не са малки и възможността да ги изтеглите със сравнително бързи темпове е важна за всички.
Големите файлове и „кръпки“
Говорейки за скоростта на изтегляне, големите файлове и „кръпки“ са другото нещо, което се надяваме да бъде оптимизирано с новото поколение конзоли като цяло, а не само с PS5. Разбираме защо файловете на игрите са се увеличили много – те стават технически по-впечатляващи, с по-добра графика и звук, все повече изглеждат като филми, така че е нормално и размерите им да нарастват. И по всяка вероятност, когато станат още по-големи и по-впечатляващи с технологията от следващо поколение, те ще станат още по-големи. Не знаем дали ще са възможни игри с по-малък размер, ако искаме да продължим да играем с още по-реалистични изживявания, но със сигурност се надяваме разработчиците да намерят начин да смалят малко файловете.
Прочетете още:
Да измислиш добра компютърна игра
Компютърните игри: за или против