За родители

Начало | За родители | Педиатрите казват, че децата се нуждаят от прости играчки, а не от електроника

Педиатрите казват, че децата се нуждаят от прости играчки, а не от електроника

Аз детето | 2019-04-09

Педиатрите казват, че децата се нуждаят от прости играчки, а не от електроника

Американската асоциация на педиатрите (AAP) публикува актуализиран доклад за най-добрите детски играчки, които всеки родител може да купи на детето си и в доклада няма такива, които да имат нужда от екран или дори батерии. Така че докато детето е още малко (на възраст до 10 години) педиатрите съветват да не привличате излишно вниманието му към различни електронни устройства. Заявявайки, че „най-добрите играчки се връщат към основите“, актуализираните насоки за семейства подчертават, че макар и играчките да са все по-пълни с мигащи светлини, звук и екрани, най-добрите играчки за учене са и най-простите играчки: пъзели, кукли и топки. „Играчките са се развивали през годините и рекламите могат да оставят у родителите впечатлението, че играчките с „виртуална“ или някаква друга „основаваща се на модерните технологии основа“ са по-образователни“ казва д-р Алея Хейли, водещ автор на доклада и допълва, „Но изследванията ни казват, че най-добрите играчки не е необходимо да бъдат скъпи или да идват с приложение. Нещо просто, в този случай наистина е по-добре.“

Когато децата са малки, те се нуждаят от играчки, които ги правят социални и които насърчават социалните им умения. Те също се нуждаят от играчки, които помагат за развитието на говора, уменията за общуване и способността за решаването на проблеми. Докато простите играчки като пъзели или топки насърчават всички тези неща, екраните и цифровите играчки могат да изолират децата и да ги направят неактивни. „Най-добрите играчки са тези с които родителите и децата могат да играят заедно, да си представят различни неща и да общуват заедно“, казва Алън Менделсон съавтор на доклада. „Просто с таблет или нещо с екран не можете да накарате детето да опознава света по същия начин. Да не говорим, че когато децата играят с родителите си – тогава се случва истинската магия.“

В доклада многократно се подчертава, че дори най-скъпите високотехнологични играчки, които се рекламират като „образователни“, не са толкова добри, колкото тези, които насърчават комуникацията и връзките с родители, роднини, настойници и други деца. „Колкото повече знаем за ранното развитие на мозъка, толкова повече разбираме нуждата от игра, която се основава на човешкото взаимодействие“, казва д-р Хили. „Няма екран, видео игра или приложение, което да замени връзките, изградени върху най-обикновените играчки. Тези от нашето детство“.

И накрая, те предлагат списък на традиционни играчки, които ще дадат на всяко дете най-добрите видове развитие. Такива играчки са кукли и екшън фигури, пъзели, влакове, артматериали, игри с карти, игри на дъска, топки, играчки за бутане и издърпване, конструктори. Примери за съвременни играчки, които не насърчават развитието, включват: таблети, електронни игри, телефони, лаптопи, играчки със светлини и звуци – и всяка играчка, която замества човешкото взаимодействие, плюшените, които разказват приказки. Докладът напомня на родителите и че децата под две години изобщо не трябва да гледат екрани, а на хлапетата над тази възраст им е позволено само час на ден.

Снимка на Esi Grunhagen от Pixabay



Коментари
0 коментара
Коментирай
Име*
Фамилия
Възраст
Град