Начало | Космос | Кръстиха астероид на Христо Ботев

Кръстиха астероид на Христо Ботев

Аз детето | 2010-07-31

Кръстиха астероид на Христо Ботев

Комитетът за именуване на малки тела в Слънчевата система към международния астрономически съюз (Харвард-САЩ) одобри предложението на откривателите на астероида 225 238 и го кръсти на името на Христо Ботев, съобщиха от news.bg

Биографична справка за великия българин е публикувана и в специализираната страница на NASA.

Небесното тяло, известно още с обозначението 2009 QJ5, беше открито през лятото на 2009г. от д-р Филип Фратев, който е ръководител на българската астрономическа обсерватория „Звездно Общество"- IAU-A79.

Българските учени са предложили името на националния ни герой още през пролетта, но 15-членната специализирана комисия публикува решението си в средата на тази седмица след завършването на необходимата процедура и гласуване.

Името на Ботев е избрано чрез провеждането на анкета, в която са взели участие над 1300 души от страната и чужбина.

"Учудващо и за нашите астрономи комисията е преценила, че небесното тяло ще се изписва с двете имена на българския революционер, а не само с фамилното, което е обичайната практика", коментира д-р Фратев.

Астероидът е второто небесно тяло, кръстено в памет на български революционер. Астероидът 204831 носи името Васил Левски.

gabi nadjakova, 11 г.,

Публикувано на 08.08.2010

не е вярно

лидия павлова, 7г. г.,

Публикувано на 09.08.2010

Не мисля че е много вярно!? Но все пак май скоро даваха поновините нещо такова,е може и да е вярно(както се хващам аз тъпата на телевизията!)ако е вярно моля ми съобщете!Чао!

Пенка Сетафнова, 12 г.,

Публикувано на 16.08.2010

не мисля че има астероид на името на христо ботев

Мими , 11 г.,

Публикувано на 21.08.2010

кой ги измисля имената тук уе?!?

Георги Петров, 12 г.,

Публикувано на 22.08.2010

според мен това е вярно защото винаги съм обичал науката за слънчевата система

Магдалена Малинова, 11 г.,

Публикувано на 24.08.2010

До Георги Петров 12г :Какво е общото между това че обичаш науката и дали това е вярно?

Светла , ,

Публикувано на 12.12.2010

До Мими/уе/ и останалите.Преди да напишете,дали нещо е вярно,или не,прочетете малко повечко.Има достатъчно много и лесно достъпна информация.Тук има накратко за астероид В.Левски http://news.ibox.bg/news/id_671490239 ,а тук-за Х.Ботев http://www.bgfactor.org/index_.php?cm=4&id=22713 ; http://www.zagadkata.com/astronomia-kosmos/145-balgarski-astronomi-otkrivateli-krastiha-asteroid-na-hristo-botev.html ,а и на доста други места има инфо.

Светла , ,

Публикувано на 12.12.2010

Моника Кондова, 10 г.,

Публикувано на 11.03.2011

Xристо Ботев е поет леволюционер и не е възможно.Той е дал живота си за свободата на България.

Ванеса Николова 11, ,

Публикувано на 15.03.2011

Мисля, че това е нещо много за България.Сега винаги ще се носи спомен от българската история в Космоса!

Jeni , 9 г.,

Публикувано на 19.05.2011

Удивително! Това означава много за България! Искам да кажа на всички които мислят че не е вярно, че съобщиха по новините за това!

... ..., ... г.,