важните неща
Второкласник пише отворено писмо до министъра на образованието и пита защо няма графа за похвали в бележника
Отворено писмо до министъра на образованието и науката Меглена Кунева, е изпратил умният второкласник Боян Ганев. Осемгодишният Боян е ученик в обикновено столично училище и ако повечето възрастни очакват Боян да играе навън по цял ден и да седи пред компютъра, това не е точно така. Боян показва на всички колко мъдри и съобразителни могат да бъдат осемгодишните, като саморъчно написва отворено писмо, в което пита защо в ученическия бележник няма графа за похвали, а само за забележки. Доста уместен въпрос!
Ето и текста на писмото:
„Уважаема Госпожо Министър,
Аз се казвам Боян Ганев и съм ученик във втори клас. Пиша Ви това писмо, за да Ви задам следния въпрос:
Защо в ученическия бележник няма графа за похвали? В него има място само за оценки, отсъствия и забележки.
Вече научих, че забележката е вид наказание. Така пише в училищния правилник. А ако някой направи нещо добро и заслужава похвала, това не е толкова важно, за да бъде записано в бележника! Значи, важно е завинаги да се запомни само лошото поведение! Аз вече имам няколко забележки в моя бележник, но се е случвало да правя и добри постъпки, само че, сега си спомням само три. Но, съучениците и учителите ми едва ли ги помнят! А лошите си стоят в бележника и няма как да бъдат забравени. Това не е честно!
Аз мисля, че ще е много по-справедливо ако и добрите и лошите постъпки имат еднакво място за записване в бележника. Нали в училище ни учат, че всеки човек има и добри, и лоши качества? Обаче, сегашният бележник не показва добрите качества и постъпки. Защо? Може ли това да бъде променено? Даже си мисля, че ще е още по-хубаво ако се случи следното: В училищните правилници също както сега са определени и степенувани наказанията за лошо поведение, да се определи и начин за отбелязване и запомняне на добрите постъпки в течение на самата учебна година. Сега, единствено в края на учебната година дават грамоти за отлични постижения само в ученето.
Много се надявам и това предложение да Ви хареса и да го одобрите. Ако това се случи, мисля, че така ще се намали и агресията в училищата изобщо. На нас, учениците, вече няма да ни звучи страшно „Дай си бележника!“ и ходенето на училище като цяло ще стане много приятно! Надявам се, че отворената форма на моето писмо ще привлече вниманието на цялото общество, и много хора и организации ще одобрят моите идеи. Много благодаря!
С уважение, Боян Ганев“
Съгласни ли сте с Боян?
Ели , ,
Публикувано на 04.05.2016
Аз съм в 3 клас и мисля , че това е добра идея.Мисля , че чрез нея ще се намали агресията в училище и ще спрат да ме тормозят.До редакция а вие съгласни ли сте с решението на Боян
От редакцията: Разбира се, мислим точно като теб. Освен това смятаме, че когато един човек няма значение дали e възрастен или дете бъде похвален за добрата си постъпка, той ще има повече добри постъпки, защото ще му е приятно, както и самия Боян е казал, така че сме абсолютно съгласна и с двама ви. :-)
Александра Иванова , 12 г.,
Публикувано на 06.05.2016
И аз съм напълно съгласна с Боян. В пети клас съм и досега съм нямала забележки. Мисля, че добрите качества и постъпки, които децата правят и показват трябва да се пишат в бележниците. Все пак на никой не му е приятно да му пишат само забележки. Поздравявам Боян за това, че се е осмелил да повдигне този въпрос.
Йоанна Йорданова, 39 г.,
Публикувано на 12.05.2016
Имам син във втори клас и в бележника му редовно има похвали за добро поведение. Така, че зависи от учителя.
София Христова, 10 г.,
Публикувано на 12.05.2016
Според мен това е грешно решение!По-добре е да имаме място за забележки,защото така помним лошите си постъпки и се учим от тях и да гледаме да не ги повтаряме!