За да е по-лесно в училище

Начало | За да е по-лесно в училище | Училище по време на пандемия: няколко препоръки от УНИЦЕФ за ученици и родители

Училище по време на пандемия: няколко препоръки от УНИЦЕФ за ученици и родители

Аз детето | 2020-09-10

Училище по време на пандемия: няколко препоръки от УНИЦЕФ за ученици и родители

Животът по време на пандемията от COVID-19 е труден както за родителите, така и за децата. Завръщането в училище е важна и надяваме се добре дошла стъпка, но вие и вашите деца вероятно имате много въпроси. Ето най-новата информация за това какво да очаквате и как можете да подкрепите своя ученик от УНИЦЕФ.

Кога и как ще бъдат отворени отново училищата?

Бавно наблюдаваме как все повече деца се завръщат в класната стая. Повече от 1 милиард ученици все още са извън училище поради затваряне на училища в цял свят. 105 от общо 134 държави, които са затворили училища (78 на сто), обаче са решили да възобновят присъственото обучение поради ред важни причини, засягащи психическото състояние на децата и родителите им. 59 от тези 105 държави вече са отворили отново училищата или планират скоро да ги отворят.

Предвид трудността на ситуацията и различията в целия свят, страните са на различни етапи по отношение на това как и кога планират да отворят отново училищата. Тези решения обикновено се вземат от национални или щатски правителства, често в дискусия с местните власти. Когато решават дали да отворят отново училищата, властите трябва да вземат предвид ползите и рисковете от образованието, общественото здраве и социално-икономическите фактори в местния контекст. Най-добрият интерес на всяко дете трябва да бъде в центъра на тези решения, като се използват най-добрите налични доказателства, но как точно ще изглежда това ще варира от училище до училище.

Безопасно ли е детето ми да се върне на училище?

Решенията за мерки за контрол в училищата и за затваряне и отваряне на училища трябва да бъдат в съответствие с решенията за други физически дистанции и мерки за обществено здраве в общността. Обикновено училищата не се отварят в страни като изолирано действие, а като част от редица действия, свързани с отварянето на страната, като възобновяване работата на фабрики, обществен транспорт, търговски бизнес. От решаващо значение е училищата да планират предварително и да разгледат какви допълнителни мерки могат да предприемат, за да гарантират, че учениците, учителите и другият персонал са в безопасност при завръщането им и деца и родители трябва да са уверени в изпращането на своите ученици обратно в училище.

Специално за децата УНИЦЕФ иска да каже, че „Връщането в училище вероятно ще изглежда малко по-различно от това, на което сте били свикнали преди. Възможно е училищата да се отворят отново за определен период от време и след това да се вземе решение за временно затваряне отново, в зависимост от обстановката. Възможно е да трябва да носите маски или шлемове на определени места в училище и е възможно да не виждате всичките си съученици от другите класове, но трябва да бъдете сигурни, че това се прави, за да може всички да сме добре и да продължим живота си по възможно най-нормалния начин. Поради променящата се ситуация властите ще трябва да бъдат гъвкави и готови да се адаптират, за да помогнат да се запази всяко дете в безопасност.“

Какви предпазни мерки трябва да предприеме училището, за да предотврати разпространението на вируса COVID-19 и какво да изисквате от всеки директор като родители и ученици в това училище?

Повторното отваряне на училищата трябва да съответства на цялостната здравна реакция на COVID-19 за всяка държава, за да помогне за защита на учениците, персонала, учителите и техните семейства. Някои от практическите мерки, които училищата могат да предприемат, включват:

  • Дистанция между отделните класове в началото и края на учебния ден
  • Определени условия за хранене, било то в класната стая или пък в стол но по различно време за отделните класове
  • Колкото се може повече учебни часове на открито
  • Учене на смени, за да се намали размерът на класа

Водните и хигиенни съоръжения ще бъдат важна част от безопасното отваряне на училищата. Администраторите трябва да разгледат възможностите за подобряване на хигиенните мерки, включително да има достатъчно качествен сапун, топла вода, еднократни кърпи за ръце, допълнителни дезинфектанти подходящи за деца, редовно чистене на всички помещения. Обучение на децата по „дихателен етикет“ (т. е. кашлица и кихане в лакътя), мерки за физическо отдалечаване, процедури за почистване на съоръженията и практики за безопасно приготвяне на храна. Административният персонал и учителите също трябва да бъдат обучени по физическо дистанциране и училищни хигиенни практики.

Какви въпроси трябва да задавам на учителя или директора на училището преди началото на учебната година?

По време на толкова тревожно и разрушително време е естествено да имате много въпроси. Някои полезни, които може да искате да зададете, включват:

  • Какви стъпки е предприело училището, за да гарантира безопасността на учениците?
  • Как училището ще подкрепи психичното здраве на учениците и ще се бори с всякаква стигма срещу болни хора?
  • Как училището ще насочва децата, които може да се нуждаят от препоръки за специализирана подкрепа?
  • Ще се промени ли някоя от политиките за защита и тормоз в училище, след като училищата започнат да се отварят отново?
  • Как мога да подкрепя усилията за безопасност в училище, включително чрез комитети за родители-учители или други мрежи.

Какво трябва да направя, ако детето ми е разтревожено от обстановката и се затруднява с ученето?

Децата по целия свят показаха колко много искат да продължат да учат нормално. Те продължават с уроците си при трудни обстоятелства, с подкрепата на своите отдадени учители и родители. Но много деца ще се нуждаят от допълнителна подкрепа, за да наваксат с обучението си, когато училищата отворят отново, най-вече заради стреса от новите правила и всичко, което се случи досега. Много училища (включително и у нас) имат планове за наваксващи уроци, за да помогнат на учениците да бъдат на нивото на останалите в класа си. Това може да включва започване на годината с опреснителни курсове или допълнителни курсове, програми след училище или допълнителни задачи, които да се правят у дома. Като се има предвид възможността много училища да не се отварят на пълен работен ден или за всички класове, училищата могат да прилагат модели на „смесено обучение“, комбинация от обучение в клас и дистанционно обучение (самообучение чрез домашни упражнения, радио, телевизия или онлайн обучение).

Дайте допълнителна подкрепа на детето си у дома, като създадете рутина около училище и училищни задачи. Това може да помогне, ако се чувстват неспокойни и имат проблеми с фокусирането. Може да искате да се свържете с учителя или училището на детето си, за да зададете въпроси и да бъдете информирани. Не забравяйте да ги уведомите, ако детето ви е изправено пред специфични предизвикателства, като тъга поради загуба на приятел, член на семейството или повишена тревожност поради пандемията.

Какво трябва да направя, ако детето ми се затруднява да се върне в „училищен режим?“

Не забравяйте, че детето ви ще се справя със стреса от продължаващата криза по различен начин от вас. Създайте подкрепяща и подхранваща среда и реагирайте положително на въпроси, които задава или пък ако изразява емоциите си. Покажете подкрепа и уведомете детето си, че не само е добре, но и е нормално да се чувства разочаровано или тревожно в моменти като този. Помогнете на децата си да се придържат към своите хобита и да направят ученето забавно, като го включите в ежедневни дейности като готвене, време за семейно четене или игри. Друг вариант може да бъде присъединяването към група за подкрепа или просто форум за родители, които преминават през същия опит, за да споделят съвети и да получите подкрепа един от друг.

Прочетете още:
Защо да ходя на училище
Защо не искам да ходя на училище и как оцелявам в него – гледната точка на едно 11-годишно момче
Джиго отива на училище



Коментари
0 коментара
Коментирай
Име*
Фамилия
Възраст
Град