игри в дома
Седем весели семейни игри, които можете да играете навсякъде
Запомнете тези забавни и интересни игри, които можете да играете заедно с родителите си навсякъде: вкъщи, в колата, в автобуса, в парка... И с които ще прекарате забавни семейни мигове, както са правили поколения от семейства преди вас без помощта на модерните технологии. Те са перфектни за почти всяко време от годината. А с тях освен забавлението, върви и един бонус: тези игри развиват ума, уменията за говорене, паметта и много други.
20 въпроса
Един играч мисли за един обект, позволявайки на другите да знаят само дали е животно, растение или предмет. Тогава другите играчи започват да задават въпроси, на които може да се отговори с „да“ или „не“.
Например, ако обектът е кола, играчите ще питат: „Дали е по-голям от един преносим компютър?" или „Може ли да се премести?" Целта: трябва да познаете какво е с по-малко от 20 въпроса. Който пръв го направи, печели играта, а ако зададете 20 въпроса и не познаете – изгаряте. За да е по-интересно, за всеки от играчите трябва да се измисли различен предмет.
Ботичели
Всеки играч си намисля един добре познат човек и казва на другите само инициалите на това лице като следа. Останалите питащи играчи се опитват да отгатнат самоличността на лицето чрез задаване на конкретни въпроси, на които може да се отговори с „да“ или „не“.
Първите въпроси могат да бъдат общи, като „жив ли си днес?“. Играчът трябва да отговори само с „да“ или „не“, но за по-интересно може да отговаря така все едно той е този човек. Например, избрали сте Иван Вазов и можете да отговорите така: „Не, аз не съм жив днес“, без да предлагате всякаква друга информация. Следващите въпроси продължават, докато някой правилно познае лицето мистерия. Тук е важно да знаете, че само един си намисля човек за една игра и този, който е познал първи – печели. Всеки има право да задава само по един въпрос, тоест трябва да се редувате. Един въпрос първия, един въпрос втория и така докато някой не познае.
Ботичели е страхотна игра за по-големи деца, които са запознати с хората в новините днес и исторически фигури. Тя може да се направи по-трудна, като се използва само една буква от името.
Категории
Един играч избира „категория“, а останалите играчи се редуват да назовават предмети, които принадлежат към тази група. Категорията може да бъде много широка като „животни“ или с по-малък избор като „видове кучета“.
Традиционно, всеки играч има по 5 секунди време за мислене преди да назове нещо от категорията. По този начин няма да се получи едно дълго и скучно мислене. Избраната категория определя колко трудна или лесна е играта. Играта продължава, докато играчите се изчерпят от идеи за категорията.
География
Всеки играч трябва да назове име на място (град, област, държава и т. н.), която започва със същата буква като последната буква на мястото, което е намислил предишният играч.
Пример: Играч 1 казва България. Играч 2 трябва да назове само място, което започва с „Я“, като Ямбол. Този град завършва с „Л“. Играч 3 след това казва Ловеч. Този, който не успее да измисли нищо изгаря, а победител е този, който остане последен в играта.
Портрет
Едно от децата намисля приказен герой и го описва. Другите трябва да познаят кой е този герой, като не могат да задават въпроси или нещо такова. Трябва да се сетят единствено по описанието. Този, който се сети за най-много от героите е победител.
Гатанки
Играчите се разделят на два отбора и всеки член на отборите написва фраза, свързана с определена дума на един лист хартия. След това този лист се сгъва и се поставя в купа. Всеки отбор трябва да има своя купа. След това всеки от играчите си тегли листче, ако се сети до 1 минута за коя дума става въпрос, сяда и гледа останалите. Ако ли не, показва на съотборниците си листчето и ако някой от тях се сети коя е думата, може да му подскаже, но без думи, само с жестове. Това прави и другият отбор. Който познае всички думи, печели играта.
Тази игра подобрява комуникационните умения, тъй като всеки играч дава невербални подсказки, за да помогне на съотборниците си да отгатнат думата, която се има предвид във фразата в рамките на договорения срок.
Смешна телеграма
Всеки участник получава лист хартия и химикалка. Този, който води играта изрежда няколко букви. Това са началните букви на всяка от думите в смешната телеграма. Редът на буквите не бива да се сменя. За 3 минути всеки трябва да формулира своя вариант за телеграма. После всеки чете предположението си.
kalina lilqnova, 32 г.,
Публикувано на 13.02.2017
mnogo sa xybavi igrite
Виктория Андонова, 10 г.,
Публикувано на 19.02.2017
Ще ги пробвам с одаволствие.
Симона Йосифова, 9 г.,
Публикувано на 04.03.2017
Игрите са хубави!
габриела георгиева, 13 г.,
Публикувано на 12.04.2017
игрите са супер
Йордан Иванов, 15 г.,
Публикувано на 14.12.2020
как да я играя
Свака , ,
Публикувано на 05.08.2023
Омар?
Албена , 11 г.,
Публикувано на 29.08.2024
Много готини игри