За учители
Педагогически практики от 14 населени места ще бъдат представени в онлайн конференция
Третата Национална конференция „Приобщаващи образователни практики“, организирана от Сдружение за споделено учене ЕЛА събира специалисти от цялата страна, за да споделят опита си и най-работещите педагогически практики, които правят учебните им заведения специални. Това е едно от най-дългоочакваните събития сред образователните професионалисти.
Темите на конференцията включват социално-емоционално учене, партньорство с родителите при дистанционно обучение, танцово-двигателна терапия, нейрографика, училище за добродетели, интердисциплинарни уроци по биология и български език и много други.
Поради епидемичната обстановка тази година конференцията ще се проведе изцяло онлайн на 7. ноември 2020 г. от 9:30 ч. до 13:30 ч. и ще се излъчва на живо и безплатно през фейсбук страницата на Сдружение за споделено учене ЕЛА.
Събитието се осъществява в рамките на проект „Приобщи. се в нови партньорства“ (март – декември 2020 г.) с финансовата подкрепа на Исландия, Лихтенщайн и Норвегия по линия на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство.
Програма:
9:30 – 11:30 Първа сесия
Откриване
Педагогически практики по реда на представяне:
- Гражданското образование в начален етап на основното образование или как да възпитаме мислещи ученици, Иван Пейчев, зам.-директор, НУ „Цани Гинчев“, гр. Лясковец
- На училище с усмивка – мисия възможна, Даниела Петрова, старши учител, СУ „Христо Ясенов“, гр. Етрополе
- Да се чувстваш добре със себе си – първата стъпка да се чувстваш добре с другите. Танцово-двигателна терапия за психосоматичните процеси на развитие, Емилия Михайлова, учител по хореография, СУ „Д-р Петър Берон“, гр. Костинброд
- Училище за добродетели: лесни начини да се изгради култура на характера чрез партньорство между родители, учители, деца, общество, Красимира Миленкова, главен учител, ПГТ „Н. Й. Вапцаров“, гр. Сливница
- Иновациите като форма на приобщаващо образование, Петя Русинова, директор, ОУ „Н. Й. Вапцаров“, с. Селановци
- Агресия и нейрографика в училище, Даниелина Антонова, учител, 137 СУ „Ангел Кънчев“, гр. София
- „Наука без скука” или флашмоб с третокласници за Деня на народните будители, Снежана Блажева, старши начален учител, СУ „Николай Катранов”, гр. Свищов
- Да бъдеш съдия на себе си, Донка Славчева, психолог, СУ „Свети Паисий Хилендарски“, гр. Златица
- Пантофеното училище, Милена Милева-Дрончева, директор, Павел Денков, учител, Ваня Комисарова, учител, 98 НУ „Св. св. Кирил и Методий“, гр. София
11:30 – 12:00 – Почивка
12:00 – 13:30 – Втора сесия
- Формиране на европейска идентичност чрез вкусове и аромати. Работа в екип, партньорство между класовете в училище и подкрепа на деца с обучителни трудности, Малинка Кунчева, ресурсен учител, НУ „Св. Софроний Врачански“, гр. Враца“
- Преговорът като игра, Марта Радева, учител по БЕЛ, I ОУ „Христо Смирненски“, гр. Провадия
- Формиране на нравствени добродетели у децата в партньорство детска градина-семейство в извънредно положение, Пламена Цветанова, директор, ДГ „Европейчета“, гр. Враца
- „Видимият“ и „невидимият“ свят на животните. Интердисциплинарен урок по биология и БЕЛ в партньорство с Регионален природонаучен музей – Пловдив, Ивайла Димитрова, учител по природни науки, Виолета Дончева-Дерниева, старши учител по БЕЛ, ОУ „Васил Петлешков“, гр. Пловдив
- Новото начало – приобщаване към училище, към ученето и новите приятели, Десислава Кръстева, старши учител, СУ „Свети Константин-Кирил Философ“, гр. Пловдив
- Една практика в училище – Развитие и подкрепа на интердисциплинарния подход, Анет Маринова, психолог, 23 СУ „Ф. Ж. Кюри“, гр. София
- Защо е важно да има социално-емоционално изучаване в училище, Петя Петрова, зам.-директор, ЧОУ „Мария Монтесори“, гр. Добрич
- Партниране с родители в дигитална среда и дистанционно обучение в детската градина, Жечка Стоянова, главен учител, Нели Василева, старши учител, ДГ 44 „В. Терешкова“, гр. Варна
- Книгите са магия, която ни помага да растем заедно, Мария Петрова, старши начален учител, ОУ „Райна Княгиня“, гр. Пловдив
- Играта като учене – ученето като игра. Представяне на фейсбук група за обмяна на идеи и опит, Ценка Кучева, учител по БЕЛ, 12 СУ „Цар Иван Асен Втори“, гр. София
- Април – месецът на Андерсен, на Сервантес, на Шекспир, Заприна Глушкова, старши учител по БЕЛ, СУ „Никола Вапцаров“, гр. Хаджидимово