За учители

Начало | За учители | Добър пример: училищният двор на ОУ „Христо Ботев“ в Раковски стана любимо място за игри

Добър пример: училищният двор на ОУ „Христо Ботев“ в Раковски стана любимо място за игри

Аз детето | 2018-02-13

Добър пример: училищният двор на ОУ „Христо Ботев“ в Раковски стана любимо място за игри

Нестандартен и оригинален начин да изведат учениците от класните стаи в междучасията и да ги накарат да се раздвижват са измислили няколко преподаватели от ОУ „Христо Ботев“ в град Раковски. За да не стоят учениците непрекъснато пред телефоните, а да се забавляват заедно навън и да се движат те са нарисували в училищния двор различни игри, като „Не се сърди човече“, „Туистър“, „Дама“, „Морски шах“. На тях децата не само могат да играят, но и да си припомнят таблицата за умножение и да решават интересни задачи, докато се забавляват. Очертано е и поле с мобилни пътни знаци на което децата учат правилата на движение по улиците и пътната безопасност. Игрите са пригодени за деца от 1-ви до 4-ти клас, но ги използват и по-големите ученици. Според учителите новият образователен подход мотивира децата.

Идеята се заражда, когато учителката Ана Боргоджийска попада на снимка в интернет на подобен разчертан училищен двор в Германия. Тя веднага споделя идеята със своите колеги и директорката на училището Кремена Алексиева, които също веднага харесват идеята и се залавят за работа. Ана Димитрова, Янка Арлашка, Ивана Лесова купуват подходяща боя и се захващат за работа. Само за два дни те измислят игрите и с подкрепата и на много от родителите на децата изрисуват целия двор. Учениците пък са очаровани от новото разкрасено пространство и нямат търпение да опитат игрите!

„Идеята е да превърнем сивия двор в притегателно и любимо място на децата. Всяко междучасие те уплътняват свободното си време в игри на открито и замениха безцелното тичане по коридорите точно с тези интересни занимания.“, споделя Боргоджийска пред БНТ. Докато играят и се забавляват децата развиват двигателни умения, логика, затвърждават знанията си придобити в клас и придобиват нови. Всички игри намират приложение в учебните предмети математика, човек и общество, човек и природа, български език. Някои от игрите карат децата да мислят логически. Към тези игри има предварително зададена схема и алгоритъм, които да се следват. Децата сами могат да променят правилата на игрите или да измислят нови такива.

Амбицията на преподавателите е да се разшири периметърът на интерактивната площадка, като се добавят и изрисуват азбуката, кръговратът на водата, растежа на едно дърво и много други. Учителката Ана Боргоджийска стига далеч в намеренията си и иска да възроди позабравените „бабини“ игри на открито. Преподавателският екип и ръководството на училището са категорични, че по този начин училищният двор ще стане още по-привлекателно и притегателно място в извънкласното време и в почивните дни. „Не изисква много усилия и средства дворът да се преобрази в интересно и забавно място. Иска се само желание за това. Това са прости и постижими неща, хубаво би било и на повече места да бъдат прилагани.“, категорична е Ана Боргоджийска.

Източник на информация и снимка: www.marica.bg



Коментари
0 коментара
Коментирай
Име*
Фамилия
Възраст
Град