За учители

Начало | За учители | 5 нестандартни способа с които да привлечете вниманието на учениците и работата в клас да им хареса

5 нестандартни способа с които да привлечете вниманието на учениците и работата в клас да им хареса

Аз детето | 2019-01-16

5 нестандартни способа с които да привлечете вниманието на учениците и работата в клас да им хареса

Краят на часовете или пък понякога началото, пуснали са нова електронна игра, нов филм или пък на някой от учениците в класа се е случило нещо много интересно, днес е петък или понеделник... Има толкова много неща, които могат да разсеят учениците, а всеки учител знае, че един път разсеяно е много трудно отново да привлечеш вниманието на някое дете. Карате го да мълчи и да ви слуша и то се изнервя и разсейва още повече, след непрестанните забележки пък вие също се изнервяте, защото имате само 40 или малко повече минути, за да предадете нещо от така или иначе прекалено натоварената програма. Колкото и трагична да изглежда тази картина всеки учител я е преживявал поне веднъж. За да не се случва повече сега ви предлагаме някои от нестандартните идеи на Том Дейвидсън (учител по география от САЩ). С тяхна помощ ще разнообразите уроците, ще ги направите по-интересни и децата определено ще харесат часовете ви и ще идват и слушат с удоволствие.

Отговори на въпроса и оцвети картинката

За тази идея ще трябва малко подготовка, но пък така децата ще се учат с удоволствие. За всяко дете от класа ще трябва по една принтирана рисунка, както и цветни моливи, а също и малки наградки като бонбончета, шоколадчета или просто значки със златни звездички. Също и въпроси по съответния предмет. Целта е проста. На всяко дете, като ги редувате, задавате по един въпрос свързан с темата на часа. Ако ученикът отговори правилно има възможност да оцвети малка част от картинката, която е получил. Ако ли не – ще получи следващ въпрос, когато му дойде редът. Този, който отговаря често по-правилно на въпросите ще има възможност да оцвети цялата си рисунка, а след това ще получи и първи своята награда, както и похвала. Децата обичат състезанията, както и рисуването, а така не само ще заобичат часа ви, но и по-лесно ще запомнят урока.

С помощта на домата

Може да сте чували за „техниката на домата“, когато часовете са разделени на сесии от 20-25 минути, а след тях винаги има петминутна пауза, за да се възстанови вниманието. Той е полезен по време на подготовката за решаващи изпити и ще ви помогне по-лесно да задържите вниманието на учениците. Доказано е, че когато учат по-малко, а след това имат малка почивка е по-лесно да задържат вниманието си.

Учениците в ролята на учител

Учениците могат да заместят учителите в урок със своите връстници – в умели ръце тази техника ще даде добър резултат. Много проучвания показват, че човек по-лесно запомня факти, ако трябва да ги обясни и на друг. Този метод може да се прилага както в малки групи, така и в часове в големи класове. Можете да разделите учениците на малки групички, като всеки от тях трябва да обясни на своите „ученици“ част от урока, които сте преподали предишния ден. А може и всяка седмица един от учениците да преподава нов урок на целия клас, като тогава естествено трябва да му се даде и повече време да го подготви. Накрая на „учениците като учители“ Том Дейвидсън дори предлага учениците да си пишат взаимно по една оценка, което допълнително ги стимулира да се подготвят по-добре с урока, който трябва да преподадат.

Упражнения за вземане на решения

Често изглежда, че учениците схващат материала, но когато става въпрос за практическото прилагане на тези знания, те изпитват затруднения. В този случай се опитайте да създадете упражнение, в което трябва да покажете не само вашите знания, но и разбиране на материала. Например, в един урок по география Том Дейвидсън дава задача на учениците самостоятелно да измислят план за международно реагиране при извънредни ситуации и разпределение на ресурсите между различните региони на нашата планета. Основното е да се определят ясно границите и да се опишат правилата, чрез които те трябва да се ръководят, за да се създаде истински план. Така учениците ще използват знанието и творческото мислене в практиката.

Кратко представяне

Признайте, че устните презентации заслужават повече време, отколкото им давате. Защо да не използвате желанието за говорене в клас за образователни цели? Учениците могат да подготвят презентация по някоя тема, да говорят за това, което в момента учат, да направят малко проучване и да представят резултатите. Това ще им хареса и ще научат дори и повече, отколкото предполагате.



Коментари
0 коментара
Коментирай
Име*
Фамилия
Възраст
Град