любопитно
Всички храни във веригите за бързо хранене имат еднакъв вкус и още няколко тайни
Не се съмняваме, че понякога обичате да хапвате сандвичи, пици гарнирани с много пържени картофки от близката будка или ресторант за бързо хранене. Често сигурно обичате да се събирате там и с приятели, за да се видите, позабавлявате и похапнете вкусно едновременно. Бързото хранене вече е навсякъде около нас и няма как да се отървем от вида и миризмата на бургери с пържени картофки или пица с много-много сосове и салам. И колкото и навсякъде да ни се повтаря, че тези храни са вредни, не можем да им устоим. Въпреки това за вас събрахме няколко неща, които ресторантите за бързо хранене използват, за да ви привлекат и да ви примамят да купувате повече и повече. Това са доста хитри трикове, които дори и не знаем, че ни се прилагат! Прочетете, защото е хубаво да ги имате предвид!
Всички продукти имат един и същи вкус
Независимо дали си поръчвате чийзбургер, сандвич с риба или пък пиле, със или без лук или дори хотдог – всички тези продукти имат почти един и същи вкус. Веригите за бързо хранене познават точно какви вкусови предпочитания имат техните клиенти, поради това всичката храна, която предлагат има един и същ вкус, който понякога остава незабележим. По този начин те могат да осъществят желанията на клиентите си на момента.
Бургерите се приготвят моментално
В най-големите вериги за бързо хранене приготвянето на бургерите обичайно отнема около 30 секунди. Причината? Те просто са приготвени и замразени и размразяването отнема 30 секунди.
Храната им е направена, за да се яде бързо
Друг трик, който правят е, че ни принуждават да се храним по-бързо, защото храната която предлагат е така приготвена, че да не се нуждае от дълго дъвчене. Според изследвания вие преглъщате след като сте сдъвкали храната средно 12 пъти. Извън ресторант, хората дъвчат храната си около 15 пъти. Колкото по-малко дъвчем, толкова по-малко удоволствие получаваме от нея, затова и ядем повече в местата за бързо хранене.
Цветовете също ни карат да ядем повече
Друг път, когато ходите в някой търговски център или минете покрай верига за бързо хранене забележете, че повечето пъти в логото и в самия ресторант задължително присъстват цветовете червено и жълто. Това не е никак случайно. Те се комбинират перфектно на подсъзнателно ниво, така че да ни карат да се спрем и да си вземем нещо за хапване. Това някои наричат „теорията за кетчупа и горчицата“. И двата цвята са цветове на енергията, бързината и привличането.
Главната цел е да ви продадат нещо в повече
Експертите казват, че е много по-трудно да откажете нещо, когато ви го предлагат директно. 85% от хората поръчват повече, отколкото са искали първоначално, и то защото служителите в ресторантите за бързо хранене директно им го предлагат.
Средната кола всъщност е голяма кола
Лесен начин за продажбата на повече количество напитки е това да се продават в по-големи количества. Звучи просто, нали? Хората инстинктивно избират средни напитки, но „стандартните“ напитки всъщност са големи. Големите напитки всъщност са средни, но с повече лед или вода, добавена в тях. Освен това, ако не кажете точно какъв размер напитка искате, ще ви бъде сервиран най-големият възможен избор.
Месото на грил не е точно на грил
Бургерите във веригите за бързо хранене се приготвят предварително в големи фабрики и след това се замразяват. Веригите добавят изкуствени ароматизатори на барбекю, грил и т. н., за да изглежда така, сякаш месото е приготвено преди секунди.
Салатите невинаги са най-здравословния избор
Много вериги за бързо хранене предлагат салати като здравословна алтернатива. Но забелязали ли сте, че в списъка с калории салатите доста често фигурират като едни от най-калоричните неща в менюто. Това е заради добавките и дресинга, който слагат в тях. Дори за много служители съдържанието на дресингите е пълна мистерия.
Колата не е съвсем кола
Някои хора намират газираните напитки в места като Макдоналдс по-сладки и вкусни, отколкото в магазините. Всъщност те са същите, но веригите за бързо хранене често смесват вода и концентрат, от който се приготвят газираните напитки точно преди сервирането им, което ги прави „по-свежи“.
Храните се ядат на място
Повечето храни, сервирани в ресторанти за бързо хранене трябва да се ядат бързо след като са приготвени. Пържените картофки, например, са свежи едва 5 минути след приготвянето си, след това губят вкуса си. Същото е и с бургерите. Докато се приберете вкъщи с него, той най-вероятно вече няма да има нищо общо с първоначалния си вкус.