конкурси

Начало | конкурси | Нестандартният проект "Перо от пеликан" започва с конкурс за есе и кратък разказ

Нестандартният проект "Перо от пеликан" започва с конкурс за есе и кратък разказ

Аз детето | 2012-06-02

Нестандартният проект "Перо от пеликан" започва с конкурс за есе и кратък разказ

С национален конкурс за есе и кратък разказ на тема „Перо от пеликан” започва едноименният проект, съвместна инициатива на Ирина Папанчева, писател и консултант по комуникации, и Зорница Москова, експерт по маркетинг и комуникации.

Проектът представя все още непубликувания роман „Перо от пеликан” на Ирина Папанчева по нестандартен начин с използване на аудио-визуални средства и електронни комуникационни канали, и организиране на събития.
В течение на три месеца (юни-август 2012 г.) читателите ще имат възможност директно да преживяват романа и да взаимодействат с него. Особено място сред заложените в проекта дейности има конкурсът, предназначен за деца от 12 до 18 г. 

Главният герой в романа на Ирина Папанчева, дванайсетгодишният Мартин, получава двойка по литература, но въпреки това иска да стане писател. Накрая се размечтава да напише и книга с едно... перо от пеликан. Това обуславя и темата на конкурса.
Крайният срок за участие е 31 август 2012 г. Творбите ще бъдат оценявани от жури в състав Ирина Папанчева, Христо Димиров - Хиндо оператор и сценарист (и редактор на „Перо от пеликан”), Жюстин Томс – водещ експерт в областта на онлайн медиите, маркетинга и PR и деветнайсетгодишната Александра Владимирова – състезател по тенис и автор на skype романа „Светослав моя любов”.

Повече информация за условията за участие в конкурса и за наградите може да бъде открита в официалния блог на проекта www.perootpelikan.net/wordpress

Освен конкурса проектът „Перо от пеликан” включва следните дейности:

  • Създаване и поддържане на блога www.perootpelikan.net/wordpress – блогът ще поднася тематично организирани откъси от романа, художествени фотографии, творбите на участниците в конкурса за есе и кратък разказ, новини от проекта и публична дискусия за ролята и функциите на съвременния писател и нуждата от маркетингови стратегии и подходи за достигане до читателите му.
  • Използване на социалните мрежи – проектът и романът ще бъдат популяризирани на специално създадени страници във „Фейсбук” и Туитър.
  • Фотографско представяне на места от романа – в секцията "Градът" в блога ще бъдат публикувани фотографски медитации и интерпретации на известния бургаски фотограф Борислав Пенков върху отделни преживявания, описани в текста, свързани с Бургас и неговите реалии.
  • Създаване на трейлър на книгата – бургаският оператор, сценарист и автор Христо Димитров-Хиндо, редактор на “Перо от пеликан”, ще направи трейлър на книгата, който ще бъде разпространен във всички налични онлайн канали.
  • Провеждане на събития – от 29 юли до 3 август 2012 г. всеки ден ще се провеждат събития в Бургас на местата, описани в книгата – плажа, лугата, калта и езерото, включващи безплатни занимания по йога, медитация, посещение на лугата и калта, и други нестандартни инициативи.
  • Провеждане на кръгла маса – в края на проекта дискусията ще излезе от онлайн пространството и ще се пренесе в реалното такова на кръгла маса в Бургас.

“С този проект ние не подценяваме ролята на издателствата като посредник между автора и неговите читатели, но искаме да покажем, че има и други, директни и интерактивни начини за достигането на една творба до широката публика. Проектът „Перо от пеликан” е експеримент, който се роди от една внезапна идея. Казахме си: „Защо не?” и дадохме воля на въображението си. Това, което ни изуми, е как почти всички хора, с които сме споделили идеята си до момента, казаха: „Да!” и застанаха зад проекта, предлагайки професионализма си на доброволчески начала. Това е много вдъхновяващо и за нас има символика, свързана и с името на книгата. Сякаш всички заедно политаме на крилете на пеликана”, каза Ирина Папанчева.
„Перо от пеликан” е интерен експеримент от маркетингова гледна точка”, смята Зорница Москова. „Разглеждането на творчеството като чист рекламен продукт в контекста на новите комуникации и въвличането на целеви групи с различни интереси в комуникационния процес е предизвикателство. Интригуващ е резултатът, който ще получим при смесването на виртуалните комуникации и изживявания с реалното съпреживяване на една, всъщност, сюжетна действителност”.

Партньори на проекта „Перо от пеликан” са Регионална асоциация на училищните психолози и педагози – Бургас, Йога център “Хридая”, Център за психологическо консултиране “De Anima”, хотел “Авлига бийч”, Слънчев бряг.
Медийни партньори са областният всекидневник „Черноморски фар”, Канал 0 и интернет портала Az-deteto.bg. През следващите дни ще започнат и другите дейности по проекта.



Коментари
3 коментара

симона горгиева, 11 г.,

Публикувано на 02.06.2012

tapo e dori nesam go i 4ela

Анонимен- -, -- г.,

Публикувано на 26.07.2012

Не е тъпо това,че не разбираш си и отделен въпрос!!За това ти изглежда тъпо,защото не си го чела !!!!!

Краси Самбова, 13 г.,

Публикувано на 04.08.2012

интересно но какво точно трябва да направим ние?

Коментирай
Име*
Фамилия
Възраст
Град