новини детски
Морковът Мори влиза в столичните детски градини и ще учи децата на нещо важно
Морков-супергерой Мори ще учи децата в София как да се намали изхвърлянето на хранителни отпадъци. Това е новата кампания на Столична община, която стартира в понеделник на 4 февруари 2019 г. в 11 часа в ДГ 26, зад блок 40 в „Младост“ 1. Идеята малчуганите да се научат как и защо трябва да се намали количеството на хранителните отпадъци. Кампанията ще се реализира пилотно в 30 общински детски градини. Целта е да се обясни на малчуганите, че храната е ценен ресурс, към който трябва да се отнасяме отговорно. Вниманието им да се насочи към отговорност при пазаруване, консумация, а също при изхвърляне на храна.
Главната роля се пада на супергероя морков – лице на кампанията, чрез който ще се изпратят посланията към децата в общинските детски градини. Всеки ден той ще се среща и разговаря с децата за храната и хранителните отпадъци. Кампанията ще продължи до май и за четири месеца Мори трябва да посети 30 столични общински детски градини и да се срещне с над 1000 деца. Морковът е избран за лице на кампанията чрез онлайн конкурс за детска рисунка на Столична община, който бе през лятото на 2018 г. Победител стана морковът, а след това рисунката на 10-годишния Алекс Нейчев беше анимирана и превърната в лице на кампанията.
Инициативата за намаляване на хранителните отпадъци е част от ангажиментите на Столична община в международния проект TRIFOCAL, чийто патрон е лондонския кмет Садик Хан.