новини детски

Начало | новини детски | Класните работи и контролните също може да се правят онлайн

Класните работи и контролните също може да се правят онлайн

Аз детето | 2020-04-10

Класните работи и контролните също може да се правят онлайн

Класните и контролни работи и изпити за определяне на срочна и годишна оценка също може да се провеждат по време на дистанционното обучение. Това става ясно от заповед на министъра на образованието Красимир Вълчев. Онлайн препитванията обаче може да се провеждат само при наличието на технически условия, които гарантират обективното им протичане, уточняват от „Монитор“. Това означава учителите да имат възможност за постоянно наблюдение на учениците чрез онлайн платформите за обучение, уточниха експерти от МОН. Така педагозите ще са сигурни, че възпитаниците им няма да препишат от интернет, мобилните си устройства, учебници или да получат помощ от родителите си.

Класните работи и контролните, които имат тежест при оформянето на срочните и годишни оценки, обикновено са последните седмици на май или първата седмица на юни. Тогава извънредното положение трябва вече да е приключило, а учениците да са се върнали в класните стаи. Затова и директорът на столичното 119-то 19 СУ „Акад. Михаил Арнаудов“ към момента не планира провеждането на класни работи в дигитална среда. „Надявам се до последните седмици на май да е възстановено присъственото обучение и да не се налага да правим онлайн изпити. По-добре е да не се направи класна работа, отколкото да се злоупотреби и да се опорочи направата ѝ.”, коментира той. Причината е, че в домашни условия някой друг може да се намеси, да помогне на ученика.

Според Стаматов учениците не трябва да се притесняват и от текущите тестове, които могат да се проведат в някои от дигиталните платформи. „В Google и Microsoft има възможност за контролно или тест в реална ситуация за определено време. Когато то премине, се затваря възможността да попълваш и пишеш по теста”, обясни той. Столичният директор посочи, че при онлайн изпитването може да имат неудовлетворени от резултатите – родители и ученици, които от своя страна може да изтъкнат като причина за резултата техническата обстановка. „Оценяване трябва да има, защото след като се взема нов материал, трябва да се провери как е усвоен от учениците”, обясни Стаматов. За да се адаптират родители и ученици към поставянето на количествени оценки и замяната им на качествените „справил си се добре”, „имаш пропуски”, учителите в столичното училище ще пишат и писмена мотивация за поставената оценка. Тя ще достига до родителя и ученика.



Коментари
0 коментара
Коментирай
Име*
Фамилия
Възраст
Град