За учители

Начало | За учители | Испанската образователна система: изкуство, игра и добри резултати

Испанската образователна система: изкуство, игра и добри резултати

Аз детето | 2019-05-09

Испанската образователна система: изкуство, игра и добри резултати

В центъра на образователната система в Испания са поставени децата, които наистина ходят на училище с желание. Те учат уроците си чрез изкуство, игра и забавление, но не и по задължение. Така коментира основните различия между образователните системи в България и Испания журналистът Доника Ризова в ефира на Bloomberg и предаването „Смарт час“ с водещ Живка Попатанасова. В час по география често лицата на децата се рисуват като тези на представителите на дадено африканско племе, даде пример Ризова.

Гостът посочи, че учителят в Испания е по-скоро приятел на децата, като за целта спомага и обръщането към него на малко име. „Родителите гледат на училището като на много важна част от живота, на която трябва да се помогне. Учителите често ги канят, за да разкажат повече за професиите си. Това е възможност за родителите, на която те не отказват“. Закупуването на учебници и помагала, много по-малко от тези у нас, се случва в началото на учебната година, а учителят преценява каква част от учебниците ще останат в училище и каква част от тях ще се носят вкъщи, отбеляза Ризова.

Физическото образование е силно застъпено в испанските училища, коментира гостът, като отбеляза и основните различия в тази насока между системите у нас и в Испания. „Часовете по физическо възпитание в Испания преминават главно навън, защото времето го позволява. Учителят е доста активен с децата, като те не са подредени в строй, а за тях непрекъснато се измислят нови игри“. Във времето за почивка учителят говори за здравословния начин на живот и защо е добре дадени храни да се избягват, коментира журналистът.

Според Ризова от водещо значение децата в Испания да посещават училище с желание е липсата на бележници и оценки. „Испанските учители използват тетрадки, в които пишат всеки ден какво са правили децата, започвайки с емоционалното им състояние и завършвайки с това какво предстои на следващия ден“. Журналистът изрази мнение, че именно това е начинът да се подобри ситуацията и у нас. „За съжаление българското образование продължава да се управлява по безобразен начин. То би могло да постави в центъра ученика и семейството, а не учителите, оценките, сроковете и тестовете“.

Цялото видео с интересния разговор можете да видите тук!



Коментари
0 коментара
Коментирай
Име*
Фамилия
Възраст
Град