
Технологии и гейминг
Nintendo предупреждава, че ще деактивира конзоли, ако види „злоупотреба“
Nintendo актуализира потребителското си споразумение, формализирайки правото за дистанционно деактивиране на конзолите Switch, ако бъде открита пиратска дейност или модификации на устройството. Докато преди компанията просто забраняваше на потребителите да модифицират, декомпилират или взаимодействат с акаунта си по неоторизирани начини, формулировката на споразумението стана много по-строга.
Новият текст в споразумението изрично гласи: „Вие приемате, че неспазването на горепосочените ограничения може да направи услугите на Nintendo и/или съответното устройство Nintendo трайно неизползваеми, изцяло или частично.“ Както съобщава PCMag, документът включва и допълнителни определения за това какво не можете да правите. Това включва всеки опит за заобикаляне, модифициране, декриптиране, повреждане или по друг начин премахване на функциите или механизмите за сигурност на услугите на Nintendo.
Отбелязва се, че актуализацията се появи на фона на подготовката на компанията за пускането на пазара на конзолата Switch 2, чието представяне е насрочено за 5 юни. Новото устройство обещава значително увеличение на производителността и преход към дигитален формат на игрите вместо традиционните касети. Предвид това, Nintendo вероятно е особено загрижена за рисковете от разпространение на пиратски копия на игри и софтуер на трети страни чрез модификации. Припомняме, че компанията многократно е заемала твърда позиция срещу пиратството, използвайки законни методи за затваряне на сайтове с емулатори и ROM файлове на старите си системи. Все още не е ясно как точно ще се откриват случаи на хакерство или пиратство, но политиката за поверителност гласи, че „ако възникне някаква грешка на вашето устройство, ние събираме информация за грешката, часа на възникване, използваните приложения или функции, състоянието на приложението към момента на грешката и всички съобщения или съдържание, предоставени по това време“.
Nintendo също добави клауза за наблюдение и проследяване на аудио- и видеокомуникации между играчите „със съгласието на потребителите и за целите на съответствието“. Това е във връзка с пускането на функцията Game Chat на Switch 2, която ще позволява видеоразговори по време на игрови сесии.

