любопитно

Начало | любопитно | Учени откриха фосили от непознат вид динозаври

Учени откриха фосили от непознат вид динозаври

Аз детето | 2017-04-18

Учени откриха фосили от непознат вид динозаври

Учени от университета „Бригам Йънг“ в щата Юта откриха непознат вид зауроподи, съобщи ЮПИ. Новият вид растителноядни динозаври е кръстен Moabosaurus utahensis, на пустинята Моаб в Юта, където са открити негови фосилизирани кости. Скелетът на 125 милиона години е изваден от кариерата Долтън уелс в националния парк Арчис. След като учени попаднали на находката, станало ясно, че скелетът се различава от тези на други видове зауроподи, сред които бронтозаври и брахиозаври.

Най-близкият роднина на M. utahensis произхожда от Испания и Танзания. Това навежда на мисълта, че сухоземни мостове са свързвали Европа, Африка и Северна Америка през кредата. В Юта са открити много динозавърски фосили. Територията на щата обаче изглеждала по съвсем различен начин преди 125 милиона години. Там нямало пустиня, а имало езера, реки и дървета. Водата обаче не била в изобилие.

Редица данни навеждат на мисълта, че голяма суша е причинила смъртта на много динозаври през кредата. Жертвите са били стъпкани от други динозаври. Костите им били натрошени, отнесени от река и след това наново стъпкани. „Късметлии сме, че можем да изследваме някои находки, открити на този обект“, заявил ръководителят на екипа, експертът по геология Брукс Брит от университета. „В редица случаи става въпрос за фрагменти от кости, така че малка част от тях е използваема. Ето защо сглобяването на скелета отне толкова много време“, пояснил той.