новини детски

Начало | новини детски | Първият 3D планетариум отваря врати в Пловдив

Първият 3D планетариум отваря врати в Пловдив

Аз детето | 2015-10-09

Първият 3D планетариум отваря врати в Пловдив

Безплатен вход за три дни ще бъде обявен за новия планетариум в Пловдив съвсем скоро. Това ще се случи веднага, след като бъдат официално приключени ремонтните дейности на 19-ти октомври и Природонаучният музей се сдобие с акт 15.

Първият у нас 3D планетариум, който е на стойност 360 000 лева. бе представен миналия месец, а скоро ще отвори врати за посетители. Монтирани са специалният купол и софтуерът, доставени са и няколко филма на различни теми, свързани с планетите и другите небесни тела, съобщи директорът на музея Огнян Тодоров.

Залата ще е за 20 зрители, като за нея ще се плаща отделен билет от входа за музея. В планетариума ще се прожектират предимно 3D филми за космоса, но екипът на музея ще разполага и с други научнопопулярни филми за различните растения и животни. Куполът на планетариума е с диаметър 8 метра.

„Планетариумът дава възможност не само да се привличат туристи към Пловдив, а и да се провеждат открити учебни часове по астрономия, география, физика и други науки. Посещението на 1 човек е 10 лв., а за ученици и по-големи групи – 3 лв.“ сподели пред журналисти директорът Огнян Тодоров. Ремонтът на музея започна на 1 октомври 2013 г.

Освен планетариумът, са готови аквариумът и терариумът, в които има нилски крокодил, кайман, игуана и змии. Все още се изгражда куполът на помещението, където ще живеят десетки видове екзотични пеперуди.